hon

-i solen med ständig skugga över ögonen

Min bilder
Namn:
Plats: Luleå, Norrbotten, Sweden

Jag är en flicka som bor i ett träsk i norra sverige. Jag är en flicka som gillar att synas, men inte att höras. Jag är en flicka som drömmer om att jobba som journalist i världen nånstans. Kina kanske?

april 03, 2007

·:Svarta fotspår:·

De går på livets väg
Han först och sen hon
Ur hans fotspår kommer blommor
När hon stiger i dem vissnar de
Men hon blir lite ljusare
Och han blir lite mörkare
Och ytterligare ett decenium går

De går på led fortfarande
Ur hans spår hommer människor
I hennes dör de
Hon blir allt starkare
Och han blir svagare
Och ytterligare ett decenium går

Flera decenium senare
De går fortfarande
I hans fotspår kom naturen
Men hans godhet är svag
Och hans skapning blir förgiftad
I hennes spår renas allt
Men hon vill iväg!
Hon flyr från han och han dör

Livet slocknar och världen är död
Förväl sol och måne och alla deras små stjärnbarn

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger Pirat said...

Den är ganska djup och nu inser jag att du förmodligen är wicca på riktigt pga det sätt du tänker på. :)

2:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home